söndag 9 september 2007

köpa


spännande affärer finns det gott om i münchen, och jag vet redan en näve jag vill besöka igen:

promod säljer franskt mode och finns i en rad länder över hela världen, dock ej i norra europa. i münchen är deras butik på fyra våningar! :DD

japansalon är en butik som bara blir större och större ju längre man går in i den, och här finns det mesta i japanväg. ett rum bara med manga, klänningar och såna där konstiga tofflor med klossar under, en vägg full med riskokare (får mig att fundera om det inte är oumbärligt ändå) och massa skojigt krafs som mekaniska sushibitar, minibonsaiträd och plåster med sushimönster.

cos, eller collection of style är ett h&m-koncept som bara finns i utvalda europeiska städer, däribland münchen. kläderna här är stilrena och i betydligt högre prisklass än hos "vanliga h&m", kanske innebär högre kvalité? jag hittade ingenting sist men eftersom jag fallit för den lite mer dressade stilen på sista tiden så ska jag ge det ett nytt försök.

Inga kommentarer: