lördag 8 september 2007

vom anfang an

jag har fixat ett au-pairjobb under oktober-november och kommer bo centralt i stadsdelen laim i münchen. münchen har 1,3 invånare och kan därmed med all säkerhet bjuda på lite mer än jag är van vid hemma i luleå (70 000 inv). jag har hunnit besöka stan några gånger eftersom jag bott ett år i innsbruck (österrike) som bara ligger två timmar söder om münchen.
men hur som haver, münchen är en storstad och jag tänkte att jag skulle dela med mig av det jag fyndar där (både materiellt och kulturellt).

från och med 26:e september befinner jag mig där, mitt i oktoberfesten alltså. kommer säkert dyka förbi där vid tillfälle, även om jag faktiskt inte lärt mig dricka öl...måste man det?
tills dess ska jag reka litegrann och kanske dela med mig av det jag redan vet och kommer ha chansen att undersöka ännu bättre på plats igen.

ses!

Inga kommentarer: