fredag 19 oktober 2007

maoz II

idag när jag skulle luncha med min vän johanna träffades vi vid isartor, sa jag tänkte först att vi skulle ga till café buxs som är en vegetarisk restaurang mina värdföräldrar tipsat om. detta innan jag stod och väntade under isartor (en av münchens manga "triumfbagar") och vandrade runt lite där, sa ser jag nagot jag letat efter tidigare: maoz! och dom hade öppet! har alltsa skrivit om det tidigare, men den här restaurangen kunde jag först inte hitta och den andra som finns i münchen hade stängt när jag var där.
maoz är en vegetarisk falafelrestaurang som finns i hela världen. för 3,90 euro far man plocka ihop sin egen falafelmix i pitabröd, det finns olika sallader och saser att välja pa. för 6,50 far man belgiska pommes och dricka till. nu maste jag säga att falafeln inte var liika färsk som pa maoz i barcelona och jag saknade även rödbetorna i salladsbuffén, men det är ingen tvekan om att det är ett trevligt hak med mycket trevlig personal, ga dit!

maoz
lueg ins land 1 (precis vänster om isartor när man kommer ner längs gatan som heter tal)
friedensstraße 10 (vid ostbahnhof)
sistnämnda restaurang har öppet man-lör 11-17, tippar pa att det är samma pa första. även fast jag tror att de har öppet ännu senare, glömde kolla när jag var där...

Inga kommentarer: