tisdag 23 oktober 2007

mikado



utan tips hade jag aldrig hittat hit, för pa utsidan ser det bara ut som att affären säljer pärlor (den heter ocksa mikado perlen). ingenstans utifran kunde jag se en lapp där det stod vad som fanns pa övervaningen. för gar man upp en trappa hittar man ett ordentligt sortiment av japanska matvaror, hur spännande som helst! mycket fryst fisk och frysta kakor, godis, saser, nudlar, tofu, grönsaker och vad vet jag, allt stod oftast bara pa japanska. vilket gör det ännu mer spännande att prova nagot. jag köpte vad som visade sig vara halvharda druvgodisar (goda) och nagon slags riskaka som fanns i massa sorter. den var däremot väldigt främmande, väldigt mjuk, lite gummiaktig med aprikosbitar inuti. smakade egentligen ingenting, sag ut som en bit marsipan. jag slängde halva, det var för konstigt, men man maste ju prova! nästa gang tar jag nog den med svarta sesamfrön.

mikado
färbergraben 10
u-bahn: marienplatz

Inga kommentarer: