onsdag 7 november 2007

wilder reis



efter att ha akt till fel tunnelbanestation (hamnade i fel ände av en laaang gata) fick jag vandra en bit för att komma hit. restaurangen var liten och mysig, tog plats i en hörna med massa kuddar och lite tidningar/broschyrer att läsa. det fanns en liten salladsbuffé där man betalar per kg och en trerättersmeny för €12,80. jag nöjde mig med en tallrik tofupasta. mannen (chefen?) var lite disträ och inte supertrevlig (som de annars alltid är pa vegrestauranger!!), inga leenden där inte (den övriga personalen var desto bättre pa det där). min pastatallrik var fin, spagetti med sma tofubitar och nagon slags paprikasas. tyvärr smakade det ingenting. hur trakigt som helst, försökte salta en massa men det hjälpte inte, där hade nagon glömt att introducera kryddhyllan för kocken. madde nästan lite illa efterat, med det inte sagt att det berodde pa att maten var daligt tillagad (och med det inte sagt att inte de övriga rätterna kunde varit goda, framför allt kakorna sag bra ut, men vad vet jag). sen fick jag punga ut med €8,20 för kalaset. den första vegrestaurangen som gjort mig besviken. hade jag bott i närheten hade jag gett den fler chanser, men nu finns det ju ca 20 andra vegrestauranger i münchen som förtjänar ett besök! förresten, ursäkta paparazzibilden men jag vagade inte fota pa närmare hall. är för feg för sant.

wilder reis
belgradstraße 9
u-bahn: hohenzollernplatz

öppet: man-fre 10-18

Inga kommentarer: